Nieuw begin en pauze van tentamens

Terwijl jullie nu waarschijnlijk onderweg zijn naar het leukste feestje van het weekend, lig ik in mijn bed een verhaaltje te typen. Wat er aan de hand is? Jawel: tentamenweek. De hele dag heb ik me bezig gehouden met de zogenoemde media ecology.

Om het maar even heel kort uit te leggen: het gaat over de geschiedenis van media en alles wat ermee te maken heeft (het analoge landschap, het digitale landschap, kunst, media-events als 9/11, en zo gaat het nog wel even door). Meer tijd ga ik er hier niet aan besteden. Ik ben allang blij dat ik er eventjes niet meer over na hoef te denken. Nog een paar dagen stampen en dan dinsdag naar waarschijnlijkheid veel te veel blaadjes volschrijven (beetje mijn kenmerk tijdens het maken van tentamens) over concepten van wetenschappers als Deleuze, McLuhan en Rodowick. Het laatste verplichte mediagerichte vak van mijn studie, Communicatie- en Informatiewetenschappen aan Universiteit Utrecht, zal ik over enkele weken afgerond hebben. Halleluja!

Met andere woorden, ik beleef momenteel niet echt een hoera-wat-is-het-leven-toch-een-feest weekend. Ach, soms hoort dat er nu eenmaal bij. Over anderhalve week is dit allemaal voorbij en heb ik twee weken vrij. (Hopelijk. Als ik moet herkansen is het een ander verhaal, dan heb ik maar een paar dagen vrij.) Eigenlijk gewoon een soort extra ‘kerstvakantie’, dus. Het enige wat tussendoor even gebeuren moet is bikkelen en mijn tentamens gewoon in één keer halen. Moet makkelijk kunnen, toch? (Die vraag stel ik voornamelijk aan mezelf. Het antwoord weet ik nog niet zo zeker, maar ik ben vandaag in ieder geval echt goed bezig geweest.)

Genoeg over school. Ik voel me een beetje slecht dat ik daar nu meteen over begin te schrijven. En dat ik ook meteen laat weten dat ik op zaterdagavond zo vroeg in bed lig. Ik ben heus geen nerd hoor, echt niet. Excuus, ik ben nu eenmaal erg met school bezig in mijn hoofd de laatste dagen. Maar nu is het even tijd voor iets leuks: een nieuw blog! Ik heb besloten om over te stappen op WordPress, omdat het me fijn lijkt om mee te werken. Eerder had ik een Blogspot/Blogger account (met dezelfde naam: ookAnnaheefteenblog.blogspot.nl), maar daar stap ik nu dus van af. Stiekem ook een beetje om een nieuwe start te maken. Op mijn vorige blog schreef ik véél te weinig, soms niet eens maandelijks. Ik hoop dat ik dat ga veranderen met het oprichten van deze blog. In ieder geval ben ik weer gemotiveerd.

Ik vind het best lastig om een verwachtingsbeeld te scheppen. Waarschijnlijk zullen hier allerlei verhaaltjes komen te staan over dingen die ik meemaak in mijn leven. Dit kan echt over alles gaan: leuke feestjes, saaie colleges, nieuwe muziek die ik ontdek, reizen die ik maak, en nog duizend dingen meer. Verder zal ik misschien af en toe een oud verhaaltje delen, bijvoorbeeld afkomstig van mijn oude blog. Ook schrijf ik voor andere websites (Nadelunch.com, Muzify.nl en Deadline.nl), wat betekent dat ik soms ook stukken die geschreven zijn voor deze websites hier online zal zetten.

Nu eerst maar eens proberen om het (vaak) schrijven vol te houden. Moet makkelijk kunnen, toch? (Opnieuw een vraag die vooral aan mezelf gericht is.)

Laat een reactie achter

