Stofjes en rokjes

Vanochtend ging ik met een huisgenootje naar de stoffenmarkt. Blijkbaar is die markt er elk weekend, in een steegje bij de Voorstraat in Utrecht. Ik ben er al eens langsgefietst, maar dat was op een moment dat ik haast had en alleen maar geïrriteerd raakte van alle mensen die daar voor mij in de weg liepen. Ik had toen niet eens gezien dat het een stoffenmarkt was, maar draaide me snel om en nam een andere route naar de stad toe.

Vandaag was het een ander verhaal. Mijn huisgenoot maakt wel vaker zelf kleding en ik wil dat ook heel graag eens proberen. Ooit ben ik eens begonnen met het maken van een rokje, maar dat heb ik nooit afgemaakt. Tijd voor een nieuwe poging dus! Ook best handig dat mijn huisgenootje beschikt over een naaimachine en paspop, die ik mag lenen.

20140125-183005.jpg

Ik heb twee verschillende stofjes gekocht: een lichte en een donkere kleur, allebei met een bloemenpatroon. Want van bloemetjes word ik vrolijk. Ik ben van plan om te beginnen met de lichte stof, daar wil ik een rok van gaan maken. Zo’n hoge taille rok die een beetje wijd naar beneden uitloopt. Ik zie mezelf er al helemaal in rondlopen. Wat ik met het zwarte stofje wil, weet ik nog niet helemaal zeker. Misschien wordt dat ook wel een rokje. Of een jurkje.

Ik ga zo snel mogelijk beginnen met het maakproces en zal af en toe misschien wel een foto delen. Hopelijk lukt het allemaal en heb ik er over een tijdje een super mooi kledingstuk bij. Hoe leuk is het om te kunnen zeggen ‘die heb ik zelf gemaakt!’, wanneer iemand vraagt waar ik dat toffe rokje nu toch gekocht heb.

7 reacties
  1. Femke zei:

    heel veel succes met rokjes maken, de stoffen zijn echt heel mooi <3

    liefs,
    Femke

  2. Loosely zei:

    Hee wat leuk, ik wist ook niks van die stofjesmarkt! Ik ben laatst voor het eerst naar de Albert Cuyp geweest om ook stofjes te kopen, wat is dat leuk :D vooral die winkeltjes waar je ook allerlei knoopjes enzo kan halen haha.
    Maar het lijkt me best lastig om een rokje te maken (kan ook uberhaupt niet met een naaimachine omgaan, ondanks vele verwoede pogingen van mijn moeder), dus ben heel benieuwd hoe het wordt :)

    • Aah wat leuk! Wat voor stofjes heb je gehaald en wat wil jij ervan gaan maken dan :)? Ik ben ook nog niet echt een expert met een naaimachine hoor… Heb daar pas twee keer in mijn leven mee gewerkt haha.

      • Loosely zei:

        Ik had een oranje stof en een olifantjesstof! Ik heb er samen met mijn zus – die wel met de naaimachine kan omgaan – er kussentjes en een gordijn van gemaakt voor in mijn appartement :)

  3. xwiesx zei:

    Ik zou dus echt niet mijn eigen kleding kunnen maken. Lol.
    Ik ben benieuwd naar het resultaat!

  4. Eva C zei:

    Oh, dat fleurige stofje is prachtig! Beloof me dat je je creaties gaat laten zien ;)

Laat een reactie achter

