Bombay Bicycle Club | Always Like This


Ik word vrolijk van de muziek van Bombay Bicycle Club. Vroeger luisterde ik het heel veel en toen was ik het eigenlijk een beetje vergeten. Totdat er laatst een nieuw album uitgebracht werd: So Long, See You Tomorrow. Ik schreef er een recensie over voor Muzifyhier te lezen.

Eigenlijk vind ik het nieuwe album niet zo leuk als de vorige platen van de groep. Er wordt nu een beetje een nieuwe, vooral elektronische weg ingeslagen, wat ik niet goed bij Bombay Bicycle Club vindt passen. Vandaar dat ik hier gewoon lekker een oud liedje plaats. Hier hielden de leden zich alleen nog bezig met (bas)gitaar en drums. Soms zijn er bands die beter bij het oude hadden kunnen blijven. Ik zeg ook niet dat het nieuwe album slecht is, ik had zoiets gewoon nooit verwacht en moet er blijkbaar heel erg aan wennen. Misschien ben ik nu wel een oude sufkut die niet open lijkt te staan voor vernieuwingen of zo.

Ooit, in 2011 of 2012 (wat slecht, ik weet het niet meer precies) heb ik Bombay Bicycle Club zien spelen in Amsterdam. Dat was echt een feestje. Ik geloof dat ze binnenkort weer naar Nederland komen, maar aangezien ze waarschijnlijk vooral nieuwe nummers zullen presenteren, denk ik niet dat ik er naartoe wil.

Laat een reactie achter

