Vandaag was stom

Soms heb je wel eens van die dagen dat je je lusteloos voelt. Geen zin om iets te doen, eigenlijk zelfs geen zin in niets doen. Toch moest ik van mezelf even wat huiswerk afmaken vanavond, waar ik nu net mee klaar ben. Daarvoor moest ik naar mijn werk, waar het koopavond was. Ook daar kon ik moeilijk onderuit komen.

Mijn colleges heb ik echter wel overgeslagen vandaag. Vanochtend moest ik om negen uur aanwezig zijn, wat ik dus echt even niet zag zitten. Ik ben echt totaal gemaakt voor het vroege opstaan, zeker niet wanneer het om school of iets dergelijks gaat. Vanochtend was ik ook oprecht nog heel erg moe, dus ik vond dat wel een reden om even lekker uit te mogen slapen. En dat heb ik dan ook gedaan, tot een uur of twaalf.

Om twaalf uur kwam ik eens uit bed en ’s middags werkte ik aan mijn huiswerk (toch nog iets aan school gedaan dus, yes!). Toen merkte ik eigenlijk al meteen: vandaag is een dag dat ik me een beetje lusteloos voel. Niet dat ik chagrijnig was of zoiets, maar ik voelde me niet echt enthousiast over vandaag. Daarna moest ik werken van vier tot negen. Het was allemaal best prima, alleen de tijd ging nogal langzaam. Ook ben ik verkouden en is er een soort allergische reactie aan het opspelen bij mijn ogen, waardoor ze rood zijn en ik continu jeuk heb. Dat viel de klanten op het werk blijkbaar op: ‘Wat heb je toch met je oogjes gedaan, meisje?’ Tevens is het op mijn werk gewenst dat ik make-up draag, waar door ik mezelf steeds moest inhouden om in mijn ogen te wrijven (maar dat is eigenlijk juist wel goed, wrijven maakt het alleen maar dramatischer).

Ik heb geen idee wat er met mijn ogen aan de hand is. Het is wel behoorlijk vervelend. Ik draag nachtlenzen en ik ben bang dat daar iets mee aan de hand is. Vroeger heb ik gewone lenzen gehad, maar mijn ogen zijn te gevoelig voor de stof die overdag bij je ogen komt. Toen heb ik eerder zo’n allergische reactie gehad. Vervolgens probeerde ik nachtlenzen, waarbij de opticien al een beetje aan het twijfelen was of het goed zou werken. Toch heb ik ze inmiddels al twee en een half jaar. Zal het nu dan toch niet meer kunnen? Dat zal betekenen dat ik elke dag mijn bril moet gaan dragen, waar ik nu ook niet bepaald zin in heb. Ik ga het in ieder geval nog een paar dagen afwachten, dit is pas de tweede dag dat ik er last van heb. Misschien (/hopelijk) is er iets anders aan de hand, wat niet zulke ernstige gevolgen heeft (namelijk: weer honderd bezoekjes aan de opticien om te kijken wat er nu weer aan de hand is en uiteindelijk waarschijnlijk te horen krijgen dat het lenzen dragen nu echt einde verhaal is).

Goed. Ik had dus een beetje een baaldag. Zoals ze dan wel eens zeggen: het was niet mijn dag vandaag. Eigenlijk is er niet eens iets enorm vervelends gebeurd, maar toch voelt het zo. Ik ben nu dan ook wel klaar met vandaag, tijd om te gaan slapen. Morgen staat er gelukkig iets leuks op de planning: mijn huisgenoten en ik gaan naar Gent, in België. Zondag komen we weer terug; het wordt een heus huisweekendje weg!

Laat een reactie achter

