Ragstock in Ekko

Vorige week heb ik opnieuw foto’s geschoten bij een muziekoptreden. Dit keer was het gewoon in mijn eigen stadje, Utrecht. Ik fotografeerde voor mijn studievereniging, SV Contact. Aangezien ik bij de fotocommissie zit, gebeurt dat wel vaker. Bij zo’n best groot evenement had ik echter nog nooit gefotografeerd, dus ik vond het heel leuk om dat eens te doen! Inmiddels is het alweer een week geleden dat het plaatsvond, op 11 maart. Ik had het afgelopen week nogal druk, dus ik heb niet eerder de tijd gehad om de foto’s te bewerken en online te zetten.

Het evenement heet Ragstock en vond plaats in Ekko. Ragstock wordt georganiseerd door studenten en vindt jaarlijks plaats. Er wordt geld ingezameld voor het goede doel. Zoals op de Facebook pagina omschreven wordt: ‘Naast dat we elk jaar weer proberen jou een fantastische avond te bezorgen, willen we ook zo veel mogelijk geld ophalen. De volledige opbrengst van deze editie zal gaan naar Free a Girl en Vrienden Wilhelmina Kinderziekenhuis‘. Zo kunnen de bezoekers lootjes halen (om later prijzen mee te winnen – wat mij helaas niet gebeurd is, ik heb daar echt nóóit geluk mee) en tasjes kopen, waarvan het geld naar de goede doelen toegaat. Een heel goed initiatief natuurlijk! Aangezien er redelijk wat bezoekers waren, hoop ik dat er een flinke smak geld binnengehaald is.

Een avond in Ekko is natuurlijk niets zonder muziek. Er waren dan ook allerlei muzikanten geregeld om die avond een optreden te komen geven. De avond begon met de band Frans Huxie, waarbij Nederlandstalige liedjes gezongen werden – maar dan niet op een lelijke manier (dit kan ook iets persoonlijks zijn, ik hou nu eenmaal niet zo van Nederlandstalige muziek). Ik vond het heel leuk, maar de band had beter later op de avond kunnen optreden. Wanneer de eerste biertjes erin gegoten zouden zijn, zou het publiek misschien ook wat enthousiaster zijn. Er waren invloeden van onder andere rock en ska. De muziek was best dansbaar en de zanger was behoorlijk gek. Hij vertelde dat hij tijdens een vorig optreden in Utrecht een meisje gescoord had en dat hij momenteel weer vrij was. Met andere woorden: een nieuw meisje was welkom. Het was hem opnieuw gelukt om iemand te versieren, een paar uur later stond hij de hele avond intiem te zijn met een dame in een rode jurk. Gefeliciteerd Frans, volgens mij was je een gelukkige man.

Vervolgens betrad Wilson het podium. Ook zij gaven een strak optreden. Aangezien de muziek en de bandleden wat rustiger waren dan Frans Huxie, zou Wilson de avond misschien beter geopend kunnen hebben. De nummers waren catchy en popachtig. Hierna gaf Texas Radio een optreden, waarbij meteen een heel andere muziekstijl tot onze oren doordrong. Texas Radio maakt psychedelische rock, een genre waar ik graag naar luister. Net als bij Frans Huxie waren de leden van Texas Radio ook heel energiek en wild. Er werd volop gedanst, zelfs de toetsenist ging helemaal los op zijn krukje. Toen ik er na een half uur achterkwam dat de drummer puntige schoenen met een zebra-print droeg, moest ik toch echt even heel hard lachen. De avond werd afgesloten met DJ’s Big Hare en Menno de Meester. Hier heb ik echter bijna niets van meegekregen (nee ik was niet dronken, ik ging gewoon redelijk op tijd naar huis).

Ik heb een aantal van de foto’s die ik gemaakt heb op Flickr geplaatst. Die kun je hier bekijken. Ze staan tevens op het Flickr account van mijn studievereniging. Hieronder heb ik er ook een paar geplaatst, om even een kleine sfeerimpressie te geven. Al met al vond ik het een heel geslaagde avond, alleen was het jammer dat het al zo vroeg op de avond leeg was in de zaal. Maar ach, achteraf was het ook wel verstandig dat ikzelf op tijd in bed lag. Slaap is al zo schaars in mijn leven, terwijl ik er juist zo van houd.

DSC_17201 DSC_17211 DSC_17271 DSC_17511 DSC_17871 DSC_18311

Laat een reactie achter

