Eefje de Visser | Ongeveer


Ik heb weer eens een nieuw tijdelijk lievelingsnummer. Zoals dat bij mij altijd gaat: ik hoor een nieuw liedje en vervolgens wil ik het de hele tijd achter elkaar afspelen. Eigenlijk vind ik het soms best vervelend, want het zorgt er meestal voor dat ik het lied op een gegeven moment te vaak gehoord heb en dus niet meer zo leuk vind. Maar ach, dat is voorlopig nog niet het geval. Ik luister Ongeveer nu al best een tijdje zo vaak en vind het nog altijd een goed liedje. Ik hou normaal gesproken eigenlijk niet eens zo van Nederlandstalige muziek, maar sommige artiesten vormen een uitzondering. (Roosbeef is daar ook een voorbeeld van: dat vind ik ook heel leuke Nederlandstalige muziek. Dat moest ik even melden. Wie weet plaats ik daar ook nog eens een liedje van.)

Het liedje staat op het nieuwste album van Eefje de Visser, dat ik eigenlijk nog helemaal niet lang ken. Haar andere album, De Koek, ken ik wel al heel lang en luister ik ook regelmatig. Van het album Het Is, waar ook dit nummer opstaat, ken ik nog niet alles goed. Dat komt omdat ik steeds bij Ongeveer blijf hangen. Eefje de Visser is in ieder geval wel heel leuk. Ik ga waarschijnlijk naar haar concert in Tivoli Oudegracht, op 11 mei.

Goed, dat was het dan weer voor nu. Verwacht weinig posts de komende weken. Ik zit midden in een tentamenperiode – stress, stress, stress! Morgen heb ik mijn eerste tentamen en ik ben echt nog lang niet klaar met leren. Straks moet ik echter werken en vanavond heb ik een bijeenkomst van Tijdschrift BLIK (waar ik redacteur voor ben): twee dingen waar ik moeilijk onderuit kan komen. Ik heb trouwens wel heel veel zin in vanavond hoor, daar niet van. Het komt alleen niet zo goed uit qua planning. Ik ben bang dat ik tot laat in de nacht moet leren, wanneer ik weer thuiskom vanavond. Ook zal morgenochtend de wekker vroeg gaan om de laatste dingen door de lezen. Het is wel een beetje mijn eigen schuld. Ik had dit weekend allang begonnen moeten zijn met stampen, maar ik had leukere dingen te doen. Alleen zaterdag heb ik goed mijn best gedaan. Nu ben ik ook aan het bloggen, terwijl ik eigenlijk mijn laptop zou moeten verstoppen en mijn boek in zou moeten duiken. Het eeuwige SOG-gedrag…

PS: Terwijl ik dit bericht aan het schrijven was, heb ik Ongeveer weer steeds achter elkaar afgespeeld. Het nummer staat nu voor de vierde keer aan.

7 reacties
  1. Myrthe zei:

    Succes vanavond en succes met je tentamens! Ik hou van Nederlands talige muziek zolang het maar niet hoempapa is, snap je? Dus dit ga ik zeker even downloaden!

    • Dank je! Hahaha ja, dat is helemaal verschrikkelijk. En, vind je het leuke muziek?

  2. xwiesx zei:

    Ik vind het echt een leuk nummer en dat terwijl ik niet van Nederlands talig hou. Wauwiee (:

  3. Haha, zo herkenbaar, tijdelijke lievelingsnummers. Ik noem ze altijd repeatliedjes. Ik ken eigenlijk ook alleen De Koek. Mooi nummer dit, ik ga Het Is snel luisteren. :)

    • Haha ja, dat is ook wel een goede benaming. Het liedje De Koek is trouwens mijn tweede lievelingsliedje van Eefje de Visser!

Laat een reactie achter

