Twee keer Southern Sunrise

Dit weekend was een heus muziekfestijn voor mij. Ik heb niet alleen DeWolff mogen bewonderen in The Village in Utrecht, zoals je hier hebt kunnen lezen, ook heb ik twee concerten van Southern Sunrise gezien. De band moest optreden in Utrecht en in Haarlem. Utrecht is mijn thuisbasis, dus het was vanzelfsprekend dat ik naar dat optreden toeging. In Haarlem wonen vrienden, waar we na het optreden terecht konden om daar verder te feesten en te blijven slapen. Het weekend was meer dan geslaagd! De foto’s die ik in Utrecht gemaakt heb, kun je hier bekijken; de foto’s die ik in Haarlem gemaakt heb, staan hier. Vooral de shots van een dansende Remco zijn leuk.

Ik ken Southern Sunrise al een tijdje, aangezien Remco de toetsenist van de band is. De allereerste foto’s die ik voor mijn blog gemaakt heb, waren ook van Southern Sunrise. Dit was van een optreden in maart, in Geleen. Die foto’s staan hier (oeps, dit wordt zo wel een stuk met heel erg veel hyperlinks). Afgelopen week was ik opnieuw bij twee optredens aanwezig. De muziek van Southern Sunrise gaat niet vervelen, dus het is geen ramp om twee dagen elkaar optredens te bekijken.

Daarnaast vonden de optredens plaats in twee heel verschillende tentjes, wat zorgde voor variatie. Het optreden in Utrecht in Café Stathe was later op de avond, in een kroegje waar het donker was. De band stond echt in een afgezonderd zaaltje en er kwamen veel mensen kijken. De muziek stond hard en de mensen dansten. De dag erna werd er gespeeld in Haarlem, in een restaurantje met open ramen waar nog veel licht doorheen kwam. Ook was dit meer een zit-concert, wat voornamelijk kwam doordat er voor Southern Sunrise een ander meisje speelde die nogal rustige muziek maakte. 

Eerlijk gezegd vond ik dat de zangeres en Southern Sunrise niet echt goed in hetzelfde programma pasten. Het meisje had beter op een zondagochtend wat van haar rustige liedjes kunnen komen spelen. Bar Wolkers in Haarlem is tevens een ontbijtplek, dus dat zou helemaal goed uitkomen. Southern Sunrise maakt vrolijke en juist niet zo rustige muziek, waardoor er toch wel een aantal mensen gingen staan. In de zaal was ook een heel enthousiaste man uit Oostenrijk, die de band later nog even hartelijk kwam bedanken. Ook gaf hij een tip om naar het jazzfestival in Haarlem toe te gaan. Het was me niet helemaal duidelijk of hij bedoelde dat Southern Sunrise daar moest gaan spelen of gewoon moest komen kijken als publiek. Het eerste geval zou een beetje vreemd zijn, aangezien de muziek nu niet bepaald jazzy is.

Het optreden van Southern Sunrise was geslaagd, ondanks dat er misschien niet zoveel mensen waren komen kijken. Annicke, waarbij Remco en ik later zouden blijven slapen, was ook komen kijken, wat het voor mij een gezellig geheel maakte. De rest van de avond was overigens ook nog enorm gezellig. Geen verassing eigenlijk: feestjes in Haarlem doen het altijd goed!

DSC_0194 DSC_0214

In Café Stathe, Utrecht

DSC_0359DSC_0321

In Bar Wolkers, Haarlem

1 reactie

Laat een reactie achter

