Op een mooi Pllekje

Afgelopen zondag was ik bij Pllek in Amsterdam: een eetcafé in het noorden van de stad, locatie NDSM-werf. Daar moest Southern Sunrise optreden. Ik ging mee om foto’s te maken, maar heb niet alleen de band gefotografeerd. Ook het mooie café en de fijne omgeving verdienden wat kiekjes. Ik voelde me een echt ‘officiële’ bandfotograaf, ik kreeg zelfs consumptiebonnen en mocht gratis eten bij Pllek – hmm, dat was zo lekker! Best leuk hoor, daar wil ik wel mijn werk van maken. Mijn foto’s kun je hier bekijken. Bente kwam daarnaast ook langs, wat heel gezellig was. 

Ik had al eerder van Pllek gehoord en ben er wel eens langsgelopen toen ik naar de IJhallen – een enorme markt – geweest was, maar was er nooit naar binnen gegaan. De IJhallen waren er afgelopen weekend ook, maar er was geen tijd om daar naartoe te gaan. Huilen. Ik heb natuurlijk al meer dan genoeg kleding, maar oh, wat zijn er toch altijd leuke spullen te vinden daar! Bij Pllek zaten ook verschillende mensen die tassen vol met aankopen bij zich hadden. Ik kon alleen maar jaloers toekijken.

Pllek is een heel fijne plek – ha-ha, zo’n leuke woordgrap. Het gebouw is een soort container die opengewerkt is en waar veel glas in geplaatst is. Niet alleen is er een binnenplek, ook buiten is er een strandje aangelegd. Wanneer het straks zomer wordt, kom ik er zeker eens terug om daar de hele dag buiten te gaan zitten. Zondag was het weer niet zo geweldig, maar toch konden we zonder jas naar buiten toe. Binnen waren er allerlei verschillende tafeltjes en lounge-hoekjes. Het leukste plekje vond ik die in de hoek, waar men op tapijten op de vloer rondom een laag tafeltje kon zitten.

DSC_0007 DSC_0052 DSC_0054 DSC_0074 DSC_0079 DSC_0115

Laat een reactie achter

