Kleine fotoshoot met U-Turn

Jeanne vroeg me laatst of ik een fotoshoot wilde houden met het bestuur van haar turnvereniging U-Turn. Maar natuurlijk! Ik wil sowieso meer gaan doen met fotografie, dus oefenen met foto’s maken is iets waar ik me graag mee bezighoud. We doken de binnenstad van Utrecht in en maakten daar een aantal plaatjes. De foto’s kun je hier bekijken.

Het bestuur bestaat uit vier dames, die allemaal netjes hetzelfde blouseje aangetrokken hadden voor de foto’s. Dat zag er best professioneel uit vond ik. Grappig was dat ze een aantal trucjes voor de camera deden (handstand? Geen probleem hoor!) en dat hun mascotte (een roze varkentje) ook af en toe op de foto moest. De shoot was heel snel klaar, omdat ze nog wilden vergaderen en waarschijnlijk niet de hele dag met een geforceerde glimlach op hun gezicht door de stad wilden lopen. Jeanne vertelde me blij te zijn met de foto’s. Gelukkig maar, dat is natuurlijk waar ik op hoopte!

Ik heb wat verschillende dingen uitgeprobeerd met het bewerken van de foto’s, met zwart-wit, maar ook met kleur. Daarom staan sommige foto’s er dubbel op: ik wilde meerdere mogelijkheden creëren om de foto’s tot recht te laten komen. Zo hou ik zelf bijvoorbeeld van een warme temperatuur, maar kan ik me voorstellen dat anderen dat te overdreven vinden. Daarom heb ik een beetje afwisselend gewerkt met het instellen van de warmte van de foto’s. Met zwart-wit werk ik eigenlijk nauwelijks, maar toch ben ik wel blij met het resultaat. Het lijkt de foto’s nog iets ‘chiquer’ te maken, naast het dragen van de witte blousejes.

DSC_0156DSC_0151 - kopie

Laat een reactie achter

