Fink | Hard Believer

Het is alweer lang geleden dat ik een liedje met jullie gedeeld heb bij Luisteren, zoals ik onder andere hier en hier deed. Daar werd het toch maar weer eens tijd voor. Ik zit helemaal in de muzieksfeer, aangezien komende week helemaal in het thema muziek zal staan. Fink zal daar trouwens ook onderdeel van uitmaken. Daarover later meer!

Al eerder schreef ik voor Deadline een recensie over het nieuwe album van Fink (Waarom Fink opnieuw betovert met Hard Believer), waarvan Hard Believer openingsnummer is. Hieronder zal ik een klein stukje van het artikel plaatsen – ik had dat natuurlijk al een maand eerder moeten doen, maar ik was het vergeten. Oeps! Voor wie fan is van rustige singer-songwriter muziek, is het album zeker een aanrader. Fijne zondagochtend muziek is het zeker.

Wanneer je alle nummers van Hard Believer (album) snel achter elkaar aanklikt, lijken de nummers behoorlijk veel op elkaar. Fink heeft dan ook duidelijk één genre voor ogen waarin hij muziek produceert: zachte, toegankelijke gitaarmuziek. Dit klinkt als een stereotype omschrijving van de gemiddelde singer-songwriter. Wat Fink dan bijzonder maakt? Zijn fijne, warme stemgeluid. Het zou zelfs zwoel genoemd kunnen worden. Zang is heel belangrijk bij dit soort muziek, aangezien de instrumenten niet de hoofdtoon voeren. De begeleiding van het album bestaat voornamelijk uit akoestische gitaar en piano; luide drums of elektronische gitaargeluiden worden achterwege gelaten.

Laat een reactie achter

