Eerste artikel UUT

Afgelopen week had ik een sollicitatiegesprek bij UUT en heb ik te horen gekregen dat ik aangenomen ben, als fotograaf. Woehoe! Schrijven doe ik inmiddels al voor verschillende websites (hier lees je er meer over), maar fotograferen deed ik eerder alleen voor mijn eigen blog en zo nu en dan voor een ander platform. Daar wilde ik verandering in brengen, waardoor ik bij UUT terecht kwam.

UUT is een website waarop verschillende redacteuren en fotografen hun liefde voor Utrecht delen met de rest van de wereld. (OK, voornamelijk de rest van Utrecht eigenlijk.) De content is opgedeeld in kleding, eten, films, muziek, kunst en mensen (op straat): voor ieder wat wils. Van grote evenementen tot kleine pas opgerichte koffiezaakjes, UUT probeert alles te coveren.

Afgelopen zaterdag ging ik met mijn camera op stap om samen met Hanne een artikel te maken – zij schreef de tekst en ik maakte de foto’s. Voor ons allebei was dit ons eerste artikel, ook Hanne was pas een aantal dagen aangenomen. Het was een klein evenement wat we bezochten en ik vond het eigenlijk wel fijn om daarmee te beginnen. We gingen naar een Fair Fashion Ruil in Cultuurcentrum Parnassos, georganiseerd door Young & Fair.

In een kamertje op de tweede verdieping van het gebouw stonden allerlei kledingrekken opgesteld. Er waren zo’n dertig mensen, verspreid over de middag. De bedoeling was dat iedereen oude kleding meenam, om te ruilen met kleding van iemand anders. Zo werden kasten weer eens opgeruimd en ging men met nieuwe aanwinsten naar huis.

Ik had maar twee oude kledingstukken meegenomen, aangezien ik niet verwacht had dat er veel tijd zou zijn om intensief kleding te ruilen. Ik moest ten slotte foto’s maken. Toch kwam ik met vier nieuwe dingen thuis, omdat sommigen hun spullen maar gewoon weggaven, zonder dat ze er iets voor terug wilden hebben.

Hieronder zie je een aantal van de foto’s die ik gemaakt heb. De rest van de foto’s en het verhaal van Hanne kun je lezen op de website van UUT: Fair Fashion Ruil.

UUT Kledingruil UUT Kledingruil UUT Kledingruil

1 reactie

Laat een reactie achter

